tirsdag 21. april 2009

(6 ORD) = (+ ROMANER)

Mikronoveller er en nyttig måte å få folk til å tenke via noen bestemte ord som er skrevet av en annen og eller etterlater resten til fantasien. Jeg synes at dette er en veldig bra måte å skrive novelle på.


En mikronovelle er å skrive seks ord om en tema og la publikum selv bestemme resten av historien, men dette betyr ikke at det er bare enkelt. I dette tilfellet når man får bruke bare 6 ord så er det viktig og tenke på hvordan den skal oppfattes hvis du prøver å få fram et budskap.


Vi alle har kanskje ikke tenkt på hvor mye seks ord kan si oss, men det er utrolig mye. ''Han levde forsiktig, men døde likevel'' var en mikronovelle som jeg leste fra A-magasinet som ga meg bilde av en historie, men akkurat da jeg leste den så gikk en annen elev forbi å titta oppi PC-skjermen min og han leste den også. Jeg spurte om hvordan historie han fikk inntrykk av, og når han fortalte så var hans historie helt forskjell fra min. Og dette gjorde at jeg likte denne måten å skrive på og synes at det er morsomt.






''Lang vei, et mål, aldri nå''

Ingen kommentarer: