onsdag 22. april 2009

(Max Manus)



I uke 11 så vi filmen Max Manus i forbindelse med at vi holder på med film på skolen og var regi av ''den kulturelle skolesekken'' . Meningen med dette var å lære om kulturen her i landet.
Filmen handlet rett og slett om de norske heltene i Norge under krigen om hvordan de prøvde å stå imot Den tyske styrken.
De fleste i klassen hadde sett filmen flere ganger. Men det var min første gang. Jeg ble veldig rørt av filmen og mener at dette er en av de beste norske filmene. Jeg har sett mange filmer fra andre verdenskrig som handler om hvordan det var i andre land under krigen, og jeg synes sånne filmer er veldig spennende. Men denne var den første filmen jeg fikk se som handler om hvordan det var under krigen her i Norge. Jeg synes filmen klarer å gjengi hendelsene fra krigen på en troverdig måte og er veldig actionfylt.
Etter at vi så filmen ferdig fortalte regissørene Espen Sandberg og Joachim Rønning litt om hvordan de hadde begynt med å skape denne filmen og viste noen scener av den tiden de holdt på å filme og som var veldig annerledes fra det vi så i filmen. Vi så for eksempel hvordan de forvandlet området i Oslo, og der hvor operaen ligger nå til sånn det så ut for 65 år siden. Jeg kan anbefale alle og se denne filmen og nede kan du se en trailer av filmen :D


Ingen kommentarer: