tirsdag 21. april 2009

Filmvane:-)
Jeg liker veldig godt å se filmer. En god film kan forandre litt eller mye av meg som menneske og min personlighet eller forandre mitt syn på saker. Så påvirkende kan en film være for meg og kanskje de fleste av oss alle. Som vanlig liker jeg filmer hvor det ligger litt bak og har en sann eller naturlig historie. Men av og til når jeg vil tilbringe en natt og vil ha det litt moro så synes jeg det er greit med en komedie eller action/thriller film.

Jeg er veldig sjeldent på kino, jeg liker best å se filmer hjemme der jeg kan sitte og bevege meg fritt. Men kanskje på en søndags kveld hvis jeg vet om en veldig bra film som har fått gode kritiker så kan jeg gjerne dra å se med venner.


Filmen ‘’Skilpaddene kan også fly’’ er en drama film som varer i 1 t .35min. Og ble gitt ut den 31.05.2006. Manusskriver og regissøren er ‘Bahman Ghobadi. Denne er en typisk film som forandret mye av min personlighet.

Den handler om en flyktningleir i den kurdiske delen av Irak der venter alle på USA-krigen. Krig og barn er en hjerteskjærende kombinasjon men likevel er barna blant de hardest rammede i verdens konflikter. De er lett bytte for landminer, og mange blir foreldreløse. 13 år gamle ‘’Soran’’ er den lokale Reodor Felgen, alles snille onkel og en streng og snedig leder for de andre barna i leiren. Men så har vi også flere barn som filmen følger. Med andre ord er handlingen et svar på om det ’’ Finnes håp i helvete?’’ eller ikke . Filmen tar for seg alle disse temaene og klarer og vise de punktene som kan få oss andre i trygghet til å ‘’ROPE UT’’ om fred.




For mer info om denne filmen kan du besøke:

Ingen kommentarer: